אימון לחיים עם פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית, בעלת רקע תורשתי המושפעת ממאפיינים סביבתיים. חומרת המחלה משתנה ומושפעת בין היתר גם מלחץ. שכיחות המחלה בחברה היא כ 2%. המחלה באה לידי ביטוי בנגעים אדומים המכוסים בקשקשת כסופה. נגעים אלה חריגים, בולטים על פני מירקם העור הבריא ולעיתים מגרדים.

מחקרים מראים כי למחלת הפסוריאזיס השפעה ניכרת על איכות החיים של החולה עד כדי שניתן להשוות את הירידה באיכות חיי החולים בפסוריאזיס לזו של החולים בסרטן, סכרת, דיכאון קליני ולחולים שחוו התקף לב. הפגיעה באיכות החיים באה לידי ביטוי בכלל תחומי החיים. מחלת הפסוריאזיס משפיעה על הביטחון העצמי של החולה וזאת גם אם המחלה אינה נראית לעיני הכלל. הסטיגמציה והדחייה החברתית, השכיחים במחלת הפסוריאזיס מובילים במקרים רבים לתחושות בושה, מבוכה וחוסר ביטחון המובילות להימנעות חברתית, הסתגרות ובמקרים רבים אף לדיכאון.

החולים במחלה חווים פגיעה בתפקוד המיני ובביטחון במיניותם. בנוסף, בשל מחלתם נמנעים החולים ממצבים חברתיים אינטימיים או מבילוי במקומות ציבוריים בהם הם עלולים לחוות חוויה של דחייה וכמו כן מצמצמים את אפשרויותיהם התעסוקתיות. המחלה משפיעה גם על היכולת של החולים להגיע לזוגיות ולקיים קשר זוגי.

בשל האופי הכרוני, הגלי, של המחלה חווים רבים מהחולים תסכול עמוק המוביל לנטישת הטיפול אותו הם מקבלים והבעת התנגדות והימנעות מטיפול אחר. בנוסף, חשים החולים כי הרופאים אינם מזהים, ערים, רגישים ומטפלים במצוקה הפסיכו-חברתית הנלווית למחלת הפסוריאזיס. אצל רבים מהחולים תופסת המחלה והעיסוק בה חלק משמעותי מסדר היום. המחלה מהווה במקרים רבים "תירוץ" להימנעות או ויתור על פעילות ועשייה בתחומי החיים, עד כדי תקיעות וקיבעון.

הספרות המדעית מלמדת כי בשל מאפיניה הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים של מחלת הפסוריאזיס, החולים בה חשופים יותר מאחרים למגוון רחב של מחלות ובהן: השמנת יתר, סכרת, מחלות לב ודלקת פרקים.

אימון אישי המבוסס על מודלים מחקריים שנבחנו ונבדקו יכול לסייע לחולי פסוריאזיס לשפר באופן דרמטי את איכות חייהם בכל המישורים.

על בסיס ניסיוני ולימודיי, פיתחתי, מסגרת ותהליך ייחודיים, המאפשרים לחולי פסוריאזיס לצמוח לחיים בריאים וטובים יותר, מעבר למגבלות המחלה.

אשמח ללוות אותך לקראת חיים בריאים ומאושרים יותר. 

ליצירת קשר וקביעת פגישהלחצו כאן או התקשרו ל: 052-2785383

לקרוא עוד אודותי – לחצו כאן

6 Responses to אימון לחיים עם פסוריאזיס

  1. Peled Ariella אומר:

    עופר, אני באמת גאה בך

  2. Elena Belogolovsky אומר:

    האתר שלך מדהים! ישר כוח!

  3. Ofer Atad אומר:

    תודה תמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>